ANKARA, YANLI?
?EYTANLARI TA?LIYOR
?
???????????
Ankara?da garip bir hava esiyor. Kimden kaynaklandı?ını bilemiyorum, ancak 17 Aralık doru?unda müzakerelerle ilgili olarak açıklanacak kararda, Komisyon?un son raporuna de?i?iklikler getirilmesine çalı?ılıyor. Oysa, Hollanda dönem ba?kanlı?ı Komisyon raporunu aynen koruyarak, Türkiye?ye 2005 yılı içinde müzakerelere ba?lama tarihi verilmesi kararında.
?
Dönem ba?kanlı?ının etkinli?i çoktur. Böyle bir yakla?ımı benimsedi?i taktirde, bunu di?er üye ülkelerin bozması güçtür. Ancak gelin görün ki, bu yakla?ımı asıl Türkiye bozmaya çalı?ıyor.
?
Ankara yanlı? ?eytanları ta?lıyor.
?
Net bir tarih almanın her?eyden daha önemli oldu?u ya anla?ılamıyor veya bazı bürokratlar yanlı? de?erlendirmelerle, 17 Aralı?ı tehlikeye sokuyorlar.
?
Hükümetin AB Komisyonu raporunda de?i?tirmek istedikleri ?unlar :
?
-????????? UCU A?IKLIK :
Komisyon raporundaki ?müzakerelerin ucu açıktır? cümlesi Ankarayı rahatsız etmektedir. Bunun AB?deki HAYIR?cıları yatı?tırmak ve hiçbir müzakere sonucunun garanti olmadı?ı mesajını vermek için kondu?u görmezden gelinmektedir. Oysa AB?yi kuran anla?manın 49 uncu maddesi ve hazırlanan Anayasanın 1.57 (2) maddesi çok nettir: ?Geni?leme çerçevesinde açılan müzakerelerin tek amacı tam üyeliktir? der. Yani, Türkiye ile açılacak müzakerelerin hedefinin tam üylik oldu?u kesindir. Bunu de?i?tirtmenin hiçbir anlamı kalmamaktadır. Ancak nedense, Ankara?da bazıları bunu yanlı? yorumlamaktadırlar.
?
-????????? M?ZAKERE Y?NTEMİ:
Belirli konularda müzakerelerin açılı? ve kapanı?ı, Türkiye?nin özel konumundan, büyüklü?ünden ve bazı alanlarda AB normlarından çok uzakta bulundu?undan ve daha önceki adaylarla müzakerelerde kar?ıla?ılan sorunlardan dolayı farklıla?tırılmı?tır. Amaç, müzakereye ba?lamadan Türkiye ile AB arasında büyük farklılıklar varsa bunların kapatılmasını sa?lamak ve uygulama konusunda ilk adımların atılmasını sa?lamaktır. Bu yöntem Türkiye?ye önemli avantajlar da sa?layacaktır. Böylece hem yabancı yatırım hızlanabilecek, hem de müzakereler sonucunda hiçbir ülkenin itiraz hakkı kalmayacaktır.
?
-????????? ASKIYA ALMA:
Ola?anüstü bir durumda müzakerelerin askıya alınması da yeni bir uygulama de?ildir. Slovakya, Bulgaristan ve Romanya ile müzakereler askıya alınmı?tır.
?
-????????? SERBEST DOLA?IM :
Türkiye bugüne kadar defalarca bu konuda tutumunu belirtmi? ve oldukça uzun bir geçi? dönemine uyaca?ını bildirmi?tir. Bu konu da AB? deki korkuları yatı?tırmak için Komisyon raporuna konulmu?tur. Ayrıca, bu sorun müzakereye açıktır. ?stelik, 2030 yılında itibaren Avrupa?nın ,de?il kapıları kapatmaya, Türk i?çilerine ihtiyaç duyaca?ını bütün raporlar vurgulamaktadır.
?
-????????? 2014 DE?İL,2012?de BİTMELİ:
Di?er bir yanlı? de?erlendirme de, 2014 bütçesine dikkat çekilmesinin, bizim tarafımızdan ?müzakerelerin o tarihe kadar sürece?i??eklinde yorumlanmasından kaynaklanmaktadır. Oysa, Türkiye?ye ayrılacak fonların bütçeye konulabilmesi için müzakerelerin 2012? de bitmesi gerekmektedir.
?
YANLI? YAKLA?IMLA
BA?KA KO?ULLAR GETİRECE?İZ.
?
Daha öncede de?indim. Komisyon raporunda de?i?iklikler yaptırmanın en büyük sakıncası, Pandora kutusunun açılması ve içine bu defa istemedi?imiz ba?ka unsurların da girmesine yol açmaktır.
?
Türkiye?nin 17 Aralık doru?undan bir tek mesaja ihtiyacı vardır. O da 2005 yılı içinde müzakerelerin ba?lamasını sa?lamaktır.
?
Ankara, önemsiz ve ayrıntıdan öteye geçmeyen de?i?iklikler yaptırmak için mücadele ederken, asıl hedefini kaybetme tehlikesiyle kar?ı kar?ıya kalmaktadır.
?
Birileri Ba?bakan ve Dı?i?leri Bakanının kafasını karı?tırmakta veya bu konuyu çok iyi bilen danı?manlar yerine, i?i yoku?a sokmaya çalı?anlar dinlenmektedir.
?
Yüzdük yüzdük ve i?in sonuna geldik.
?
Hiç de?ilse ?u a?amada hata yapmayalım.
Müzakerelere ba?lamı? olan bir Türkiye?nin önünde kimse duramaz ve ?u anda titizlik gösterdi?imiz konular kısa bir süre sonra, daha da beter anlamsız bir ayrıntı olarak unutulup gider.
Bu yazılara cnnturk.com'dan da eri?ebilirsiniz.
|