ARTIK ?U ?NLEMLERE
UYACA?IZ...
Küçük veya büyük teknesi olanlara ...
Mavi Yolculu?a çıkanlara...
Yabancı teknelere...
Herkese duyurulur. Bundan böyle Göçek ve Bodrum koylarına çıkacak olanlar ?u kurallara uymak zorunda kalacaklar:
-
Bundan böyle, Bodrum-Göçek koylarına giren veya Mu?la İli karasularına giren tüm yerli ve yabancı bayraklı tekneler, Mavi Kart alacaklar. Teknelerin bir nevi kimlik kartı niteli?indeki bu belgeleri tüm marina,liman ba?kanlıkları veya gümrüklerden elde edebilecekler.Teknenin tüm bilgisi bu karta yüklenecek ve atık kontrolleri bu ?ekilde gerçekle?tirilecek.
-
Tekneler koylara yakla?ırken veya liman yakınlarında 6 milde hızlı gidemeyecekler
-
Koylara, atık su tankı olmayan tekneler giremeyecek. Atık su tankı olan tekneler de, bunu denize bırakamayacaklar. Bölgede ?u anda 30 adet atık alım teknesi veya noktası var. Bu sayı 60 çıkarılacak ve atıklar ancak bu noktalara aktarılacak. Her tekne liman idaresinden, adeta kimlik kartı gibi, Mavi Kart alacak ve atıkları bu ?ekilde kontrol edilecek. Katı Akıtlar ( çöp vs) ancak belirli yerlere bırakılacak.
-
Koylarda ve açıkta mangal yapmak veya yemek pi?irmek yasaklanacak.
-
Teknelerin a?açlara ba?lanması yasaklanacak, bunun yerine özel ba?lama noktalarına konulacak olan mapa?lara ip atılabilecek.
-
Koylarda ne kadar ba?lanma noktası varsa, o kadar tekne girebilecek, her isteyen her istedi?i koya ba?lanamayacak, alargada bekleyemeyecek ve bir tekne aynı yerde 11 günden fazla kalamayacak.
-
Göçek Adası, Yassıca Adaları, Tersane Adası, Kur?unlu Koyu,Salıbük Koyu,Sarsala Koyunun zeminindeki deniz çayırlarını korumak amacıyla, buralara demir atılamayacak, özel olarak yerle?tirilecek olan ?amandıralara ba?lanılacak. 2 inci derece arkeolojik sit alanı sayılan Hamam Koyu, tüm teknelere kapatılacak.
EN B?Y?K SORUN,
G?N?BİRLİK?İLER...
Kusuruma bakmasınlar ancak, Bodrum ve Göçek Koylarının huzuruna Günübirlikçiler bozar. Hele içlerinde öyleleri var ki, sokaklarda gördü?ümüz magandaları denizde aratmıyorlar.
Aralarındaki efendileri ve i?lerini dikkatli ?ekilde yapanları, bu sözlerimin dı?ında tutuyorum. Ancak öyleleri var ki, yaptıkları i? sadece etrafı rahatsız etmekle kalmıyor, denizi de koyu da pisli?e bo?uyorlar.
Göreceksiniz, bu yeni düzenlemeye en büyük tepki onlardan gelecek. Ne yapıp edip, ? ekmek paramıza engel oluyorlar? diye ba?ırıp, uygulamayı engellemeye çalı?acaklar. Ankaraya gidecekler, Mu?la valisini ?ikayet edecekler.
Ancak ba?aramayacaklar.
Disipline girdikleri, kendilerine çeki düzen verdikleri taktirde, paralarını kazanabilecekler, aksi halde koylara giremeyecekler.
Mart ayından itibaren, zaten gidecekleri yerler kısıtlanıyor. Her istedikleri koya giremeyecekler.Gürültü edemeyecekler. Açıkta yemek pi?ivermeyecekler.
Günübirlikçilerin gidebilecekleri yerler ?unlar:
Göçek Körfezi, Göçek Adası Güneyi, Zeytinli Adası, Domuz Adası, Yassıcalar Batı kısmı, Sarsala, Ta?yaka, Bıynuzbükü, Günlüklü, Kargılı ve Kille koyları.
Hiç kusura bakmasınlar, Günübirlikçiler de artık kendilerine çekidüzen vermek zorundalar
TURMEPA G?N?LL?
DENETLEYİCİ OLUYOR...
Daha ?imdiden duyar gibiyim...
?Bo?ver abi, bizde böyle yönetmelikler çıkar ancak uygulanmaz. Allahın denizinde kim kimi gözetleyecek ??diyenler, bu olayı ciddiye almıyorlar.
E?er denetim gerçekçi ?ekilde yapılmaz ve sadece polis önlemleriyle geçi?tirilmeye kalkılırsa yazık olur. O zaman, göz yummalar ba?lar ve rü?vet i?ler.
Resmi denetimi, ilgili tüm kurumlardan olu?turulacak bir komisyona verilecek.
İ?te beni korkutan da bu...Bürokrasinin bata?ında yok olma tehlikesi var.
Bu projenin yürümesi üç unsura ba?lı:
1) Tek ümidim, TURMEPA?nın denetleyici olmasa dahi, resmi denetçilere bilgi verecek bir mekanizma kurması. Koylardan en çok yararlanan zenginlerimizin katkılarıyla bir gözetleme ekibi kursalar, ellerinde megafonlarla yasaya uymayan tekneleri uyarsalar, sözlerini dinletemediklerinde resmi denetçileri ça?ırsalar, bu uygulama yerine oturur.
2) İkinci etken, bizim gibi Mavi Yolculuk yapanlar olacak. Etrafımızdakileri zorlayaca?ız. Gerekti?inde (mutlaka bir tek ?ikayet telefonu olmalı) resmi yetkilileri arayaca?ız. Koylara bizler sahip çıkaca?ız. Sadece resmi makamlara güvenmeyece?iz.
3) ?çüncü etken, bürokrasinin birbiriyle iti?ip yetki kavgası yapmak yerine, atılacak adımları koordineli ?ekilde ve birlikte gerçekle?tirmesidir. Atık alan tekne sayısını 60?a çıkartmak, atık toplayan platformlara destek verip sayılarını arttırmak, ticari tekne ve günübirlikçileri sıkı ?ekilde denetlemek ve bu uygulamanın ba?arılı olabilmesi için gereken enfrastüktürü tamamlamak olmalı.
Not: Bu konuda daha ayrıntılı bilgi almak isteyenler Turmepa?yı (Telefon: (0216) 310 93 01
Faks: (0216) 343 21 77, www.turmepa.org.tr)?
Bu yazılara cnnturk.com'dan da eri?ebilirsiniz.
|