Kemal Dervi?'in reytingi bir ara geriler gibiydi. Oysa ?u aralar yeniden bir yükseli? trendine girdi. Orta boy bir parti kadar oyu var ve herkesi pe?inde ko?turuyor. Ancak, bu Marka'nın gelece?i de ekonomik programa ba?lı. E?er ba?arılı olursa, Marka'da kalıcı olacak.
Kim ne derse desin, Türkiye seçim ortamına girdi.
Koalisyon ortakları reddetse, Ba?bakan tekrar çalı?abilecek duruma gelse, hatta yeni hükümet kurulup, yeni bir Ba?bakan atansa dahi, Ecevit rahatsızlandı?ı taktirde sonbahar, en geç 2003 ilkbaharında seçim sandı?ına ba?vuraca?ı izlenimi sürüyor.
Aslında koalisyon ortakları arasında bir sorun yok. Hatta seçimlerin 2004 ilkbaharında yapılması için görü? birli?i de var. Ancak bir yandan Ba?bakanın aksayan sa?lık ve kırılgan durumu öte yandan, önümüzdeki bir kaç ayda çözümü gereken ekonomik ve siyasi gündem maddelerine bakıp koalisyonun bu yükü kaldıramayaca?ı sonucuna varılıyor.
Partilerdeki kıpırdanmalar da hızlandı.
Siyaset sahasına yeni yüzler, genç isimler ve partiler çıkıyor. Eski düzeni sürdürmek isteyenler ile düzeni de?i?tirmek isteyenler kö?e tutmaya ba?ladılar. ?nümüzdeki seçimler ortaya bamba?ka bir Türkiye çıkaracak.
Siyaset piyasasında, ?u sıralarda de?eri en yüksek isim ise Kemal Dervi?.
Dervi?'in popülarite çizgisi geçen Temmuz-A?ustos döneminde belirli bir ini? göstermi?ti. Hatırlayacaksınız, ekonomik program aksama i?aretleri vermi?, Telekom kavgası programa olan inancı azaltmı?tı. Dervi?'in pırıltısı da, buna paralel ?ekilde inmi?, hatta bu kö?e'de ?İsmail Cem'in ön aldı?ını? yazmı?tık.
11 eylül olayı, Kemal Dervi?'e de ?ans getirdi. ABD, kesenin a?zını açtı. Tehlikeye giren ekonomik program kurtuldu. Koalisyon reform yasalarını ciddiye aldı. İnsanlara güven geldi. Yava? yava? kıpırdanma ümitleri arttı. Ekonominin daha fazla dibe vuramayaca?ı izlenimi yaygınla?tı.
Bu geli?melerle birlikte, Kemal Dervi?'in de siyaset borsasındaki kotasyonu da yükseldi ve bu yükseli? hala sürüyor.
EKONOMİ KADAR SİYASETİ DE ETKİLİYOR
Kemal Dervi?'in etkinli?i gün güçtikçe de artıyor. Sadece ekonomiyi de?il, siyaseti de yönlendirecek konuma giriyor. Hele Ecevit'in durumu nedeniyle ba?sız kalmı? bir görüntü veren koalisyona yön gösteriyor.
Geçen ay liderlere yazdı?ı belirtilen mektup bu açıdan son derece önemli. Buna bir nevi ?uyarı? dahi diyebilirsiniz.
Resmen do?rulatamadı?ım bilgilere göre, üç lidere giden bu mektup ?alarm zilleri? çaldırıyor.
?nümüzdeki aylarda, borç yükünü döndürebilmek, yani gidi?i tehlikeden uzakla?tırabilmek için, 1.) Tasarrufu arttırmak, yeni kemer sıkacak önlemler almak, 2.)Yeni kaynak yaratmak zorunlu?una dikkat çekiyor. Bazı Bakanlıkların alınan tasarruf önlemlerini yerine getirmekte direndi?ini vurguluyor. Liderlere ?sorumluluk sırtınızda kalır? diyor.
Bunu ba?ka kimse yapamaz.
Orada kalmıyor ve seçim sözcü?ünü ısrarla ortaya atarak, bir de dolaylı mesaj yolluyor. ?Alınması gereken önlemleri ya sizler yerine getirin veya seçime gidelim ve yeni gelenler gerçekle?tirsinler? diyor.
Lider olmamasına, arkasında bir parti gücü bulunmamasına ra?men, kamuoyunda aldı?ı destekle, ülkeyi yönlendiriyor. Hatta bu son uyarılarıyla kendinin ne zaman ve ne ko?ullarda yolunu ayırabilece?inin de i?aretini veriyor.
DERVİ? MARKASI KAPI? KAPI??
Kemal Dervi? artık tek ba?ına bir Marka.
Do?ruları söyleyen, konu?urken açık ve anla?ılır bir dil kullanan, yolsuzluklara hiç bula?mamı?, samimi, içimizden biri gibi davranan, parti veya ki?isel çıkar de?il ülke çıkarını dü?ünen, ekonomiyi iyi bilen, içerde özel sektörün, dı?arda da yabancı mali çevrelerin güvenine sahip bir ?marka? izlenimi veriyor.
Anadolunun köylü, çifti ve çıkarı bozulan çevreleri farklı dü?ünüyor olabilirler. Ancak ?karar veren ve ülke yönetiminde a?ırlı?ı olan? kesimlerdeki genel kanı çok olumlu.
Durum böyle olunca da, Dervi?, gelecek seçimler için çok cazip ve kapı?ılan bir Marka konumuna girdi.
?u anda hiçbir siyasetçinin albenisi Dervi? kadar de?il. Her konu?ması izleniyor, canlı yayınlanıyor. Her açıklaması, piyasalar tarafından çok dikkate alınıyor.
Her attı?ı adım önemseniyor ve sürekli gözünün içine bakılıyor. Orta boy bir parti kadar oyu oldu?u veya mıknatıs gibi, önemli oranda oy getirece?i hesapları yapılıyor.
Bugün, ba?ta ANAP olmak üzere, DSP'nin, CHP'nin, Mehmet Ali Bayar'ın (DTP) gözü ve gönlü Dervi?te. Dervi? bu partilerden hangisini seçerse, kazandıracak.
ANAP'a prestij getirecek. Yolsuzluk imajını önemli oranda da?ıtacak.
DSP'yi, Ecevit sonrasında yine gözde parti konumuna çıkarabilecek.
CHP'ye barajı a?ma konusunda yardımcı olacak. ?mit verecek.
Bayar'a (DTP), birinci ligde oynayabilecek bir parti damgasını vuracak.
Belkide hiçbirini tercih etmeyip, ba?ımsız seçilip yoluna devam edecek. Henüz rengini belli etmedi?i gibi, son dakikaya kadar da tutumunu saklayaca?ı anla?ılıyor.
MARKA'NIN GELECE?İ DE PROGRAMA BA?LI
?Kemal Dervi?? Markasının pırıltısı hep bu ?ekilde devam eder mi?
Ekonomik program düzenli biçimde sürdükçe, Marka'da pırıldayacaktır. Anadolu'da esnaf-çiftçi ve reformlar nedeniyle çıkarı bozulanlar Derv?i'i hep ta?layacaklardır, ancak programa ba?lı olarak ekonominin performansı Dervi?'in ?ansını arttıracak veya azaltacaktır. Azalsa bile, geriye kalacak tortu dahi Dervi?'e yetebilir gibime geliyor.
Ne dersiniz yanılıyor muyum?
MİNİK KU? YİNE KISKANDI
Kinini bastıramayan ku? beyinli ?adam? kıskançlı?ından çıldırıyor. Birgün hırsından delirecek. Gittikçe de komikle?iyor. Odasından çıkmadan gazetecilik yapar. Dünyayı bilmez. Bir tek fikir üretti?i görülmemi?tir. Tek i?levi insanlara çamur atmaktır. ?Media circus? deyiminin Uluslararası gazeteciler arasında sık kullanıldı?ını ve kötü bir anlama gelmedi?ini bilemez. Oysa ben de o sirkin bir parçasıyım. Meslekda?ım olan Ba?bakanlık muhabirleri kadar dola?an bir muhabirim ve bununla da övünürüm. ?stelik ?ar?amba günkü MAN?ET programında bu yanlı? anlamadan dolayı üzülenlerden özür diledim. Basının saygınlı?ını kaybettirenin asıl kendi oldu?unu unutan bu ?ku??, muhabir ile muhbir arasındaki farkı yine karı?tırmı?.