Bana lütfen anlatabilir misiniz, 23 Nisan çocuk bayramının anlamı nedir ?
Her 23 Nisan günlerinin tatil olmasının dı?ında sizde ne iz bırakır ?
Neyi kutluyoruz ?
Hele bir bölüm kutlamalar komi?inize gitmiyor mu?
Bana artık komik ötesi geliyor.
Bakın bugün göreceksiniz, gece TV Ana Haberlerinde ve ertesi günkü gazetelerin birinci sayfalarında birbirinden zoraki kutlama törenleriyle kar?ıla?acaksınız.
En komikleri, ülkenin dört bir yanındaki resmi dairelerde, Ankara?daki meclis ve hükümet kurumlarındaki temsili müsamerelerde ya?anacak.
Benim en bayıldıklarım, Valilik makamlarına oturtulan veya Meclis Ba?kanı, Ba?bakan veya ba?ka bakanların koltuklarına oturtulan çocuklardır.
Bunlar besbelli epey önceden hazırlanırlar. Kameralar geldi?inde ne sorulacak ve çocuk ne yanıt verecek, ezberletilir. Kimi 5-6 ya?ında, en kabası (onlara artık çocuk denmez ,ancak...) 13-14 ya?ındakiler bulunur. Ya?lar da, makama göre seçilir. ?rne?in, Ba?bakan?a veya meclis Ba?kanına daha büyükler yollanır. Valiler ve di?er bakanlara küçük ya?takiler yönlendirilir.
İlkokul müsamerelerinin naif bir güzelli?i vardır. 23 Nisan?daki bu temsili müsamerelerin ise,? ileti?im uzmanı sayılamayacak bürokratlar veya özel kalem müdürleri tarafından hazırlandı?ından dolayı, abartılı bir anlamsız bir duru?u vardır.
?ocuk kameraların kar?ısında makam sandalyesine oturur.
Gazeteciler, resmi yetkilinin sanki çok müthi? bir i? yapıyormu? gibi bakı?ları altında soru sorarlar.
-?Sayın Ba?bakanım (veya Sayın Bakanım) vatana ne demeciniz olacak ?
-?Bugünkü toplantıda ne karar aldınız ?
-?Bu i?sizlik sorununu nasıl çözeceksiniz ?
O sırada Ba?bakan veya Bakanlar, koltu?unda oturan çocu?un üzerinden, ülkenin tüm çocuklarına, ?gelecekte bu ülkeyi sizler yöneteceksiniz? mesajını verdiklerinden son derece emin ve yaptıkları jestin derinli?ini gösteren bir tebessümle bu manzarayı seyrederler.
Büyümü?te küçülmü? çocuklar da, ezberledikleri yanıtları verirler .
-?Trafik sorunu hemen çözülmeli.
-?İ?siz kalmamalı.
-?Gurur duyulacak bir ülke yaratmak istiyorum.
Komi?in de ötesindeki bu müsamereler TV?lerde tekrarlanıp durulur.
Vay vay vay, çocuklarımızın kalitesine bakın, diye de övünülür.
Tabii, söylenenlere kimse inanmaz. Oyun içinde oyun oynandı?ı bilinmesine ra?men, kimseler a?zını açamaz.
İ?İMDEN ?I?LIK ATMAK, HAYKIRMAK GELİYOR...
Atatürk?ün ba?lattı?ı ve o dönemlerde anlamı ve gerekçesi çok önemliyken artık içi bo?almı? bu tatil gününe kimseler dokunamadı?ından dolayı, bu komiklik devam eder gider.
Benim artık içim daralıyor.
?ı?lık atmak istiyorum.
Arkada?lar, bu komikliklerle u?ra?aca?ınıza, 23 nisanlarda sokaklarda ya?ayan çocukları
kurtarmak için bir kampanya ba?latsanıza...
?ocuklarımızı tarlalarda, kaçak tezgahlarda çalı?maktan kurtarsanıza...
Ana Baba ve aile içi terörden koruyacak önlemler alsanıza.
Bırakın bu anlamsız oyunları.
Vazgeçin bu müsamerelerden.
Gelin ciddi biçimde çocuklarımızı yeti?mesine yo?unla?alım.
Onların okul öncesi e?itime katılmaları için gereken deste?i verelim. Okullarda aldıkları e?itimin kalitesini arttıralım.Oysa bo? yere para harcıyoruz. Bo? yere tatil günü ilan ediyoruz.
Bırakalım bu ilkellikleri, yavrularımıza gerçekten sahip çıkalım.
?
K?RESEL YURTTA?LIK
Washington Brookings Enstitüsü uzmanlarından Hakan Altınay?ın son çalı?ması ?Küresel Yurtta?lık? kavramını hakkında sorular sorup cevaplar veriyor. Ara?tırmada 6,7 milyar insanın, ulus devletlerdeki anlamıyla yurtta?lık haklarının küresel çapta olabilme ihtimalleri üzerinde duruyor. Altınay çalı?masında, yurtta?lık kavramını küreselle?tirmeyi öneriyor. ?The Case of Global Civics? (Küresel Yurtta?lık Durumunda) ba?lıklı çalı?ma, dünyada ya?ayan ama vatanda?lık ba?ıyla ba?lı olmayan insanların hızla ilerleyen küreselle?me olgusuna hazırlıksız olduklarını ve insanların birbirlerine olan sorumlulukları oldu?unu anlatıyor. Altınay?ın çalı?ması Küresel Yurtta?lık?a? adresinden ula?ılabilir.
?
?
Bu yazılara cnnturk.com'dan da eri?ebilirsiniz.
|