VAKKO, AVRUPADAN
TÜRKİYE’YE KÖPRÜ OLDU...
Doğrusunu söyleyelim, Vakko’ya çok yakıştı.
Vakkko, 25 Haziran’da Fransa’nın Cannes kentinde başlayacak ve 8 Temmuz günü İstanbul’da sonuçlanacak olan, son yılların en büyük Uluslararası Yelken Yarışının ana sponsoru oldu.
Cem Hakko, kendi markasına neyin en çok yakışacağını çok iyi biliyor.
Bu yarışa, aralarında Türklerin de bulunduğu 28 tekne katılıyor. İlk defa, Fransız basını Türkiye’den işkence veya Ermeni Soykırımı gibi olumsuzlukların dışındaki bir açıdan söz edecek. Fransız Devlet TV’sinin izleyeceği yarışma, Avrupa ile Türkiye arasındaki ilk köprüyü kuracak.
Final, İstanbul’da yapılacak ve kupayı Başbakan Erdoğan sahibine verecek.
Bu yarışmanın gerçekleşmesindeki ilk adım Cumali Vaner tarafından atıldı. Eurohorizon ve BİR TV’nin destekleriyle, yarışa önce Dışişleri Bakanlığı, tanıtma fonu, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, İstanbul Belediyesi, Fransız Devlet TV’si sahip çıktılar.
Türk ve Fransız medyası da bu yarışa büyük destek verdi. Hürriyet- sabah-CNN TÜRK, Fransa’dan da Le Figaro’nun katıldığı sponsorlar listesi, olayın ne oranlarla yaygın şekilde duyurulacağının bir simgesi.
Bu yarış, yaz aylarında Dünya Futbol şampiyonasının yanısıra, Avrupa kamuoyunun en fazla konuşacağı spor olayı olacak.
Türkiye de, Avrupa basınında ilk defa siyaset dışı bir konuda görülecek.
Vakko işte böyle bir dünya’nın kapılarını açtı. Ana sponsor olarak bu olayın bayrağı konumuna girdi.
ZORLU YİNE
BAŞARDI...
Denizbank’ın Belçikalı Dexia’ya 2,4 milar dolara satılması, özellikle içinde bulunduğumuz konjonktürde büyük bir başarı. Başarının faturası da, işin başındaki kişiye yani Patron’a kesilir.
A.Nazif Zorlu, çok ilginç kişiliği olan bir iş adamı. Piyasalara geldiğinden bu yana, sürekli şekilde bizleri şaşırttı. En, yapılamayacağı sanılan işlere imza attı. Hemen tümünde de başarılı oldu. Denizbank operasyonu da bunlardan biri.
Yıllar boyunca Belçika’da yaşadığım için, Dexia’nin ne kadar ciddi bir kurum olduğunu çok iyi bilirim. Attıkları adımları iyi hesap ederler.
Bakalım Zorlu bizi daha ne kadar şaşırtacak...
ZEYNEP ORAL
Meslekdaşım ve arkadaşım Zeynep Oral’ın “Meslek Yarası” (Doğan Kitap 0212 449 60 06) adlı kitabını çok değişik hislerle okudum. Onun 33 yılın 28’inde ben de Milliyet’teydim. 20 yıl Brüksel’de olmama rağmen telefonla da olsa olayların içindeydim, 3000 kilometreden dedikodulara katılıyordum.
Zeynep’i çok takdir ediyorum. Aynı zamanda da gıpta ediyorum. Çünkü yaşadığı olayları, geçirdiği travma’yı (gazetesinden kovulmak travma’dan başka ne olabilir ki?) o kadar canlı anlatmış ki, sonunda olayı, içinden şeytanı çıkarır atar gibi, okuyucu ile paylaşarak atmış. Aynı zamanda, biz gazetecilerin ne kadar duyarlı, çalıştıkları yerlerle kendilerini ne kadar özeleştirdiklerini de göstermiş.
BJK’LILAR TÜMER’E
KIZMAMALI...
Bizler hala, profesyonel futbolculara farklı gözle bakıyoruz. Eğer bizi, taşıdığı rekleri bırakıp başka bir takıma geçerse çok kızıyoruz. FB’li ise, hep FB’li kalması, BJK’da oynadıysa başka klübe gitmemesi, GS’lı formayı giydiyse oradan kıpırdamaması gerektiğini düşünüyoruz.
Neden?
Bu insanlar, adı üstünde profesyoneller. En iyi koşulları nerede bulurlarsa oraya giderler. Bu, onların temel haklarıdır.
İşte bu açıdan bakıp, Tümer’e kızmamak gerekir. Hele “para aşkına böyle transfer yapılır mı?” demek daha da haksızlık. Tabii, para için transfer yapacak. Süresi kısıtlı bir futbol hayatını en iyi şekilde değerlendirecek ki, oynayamadığı zaman rahat etsin. Üstelik, bu kısıtlayıcı bakış yurt dışına gidenlere değil de, içerde transfer yapanlara uygulanıyor.
Yine de, Tümer dahil bazı futbolculara da bir sözüm var: Siz siz olun ve “Bu klüpten başka yere gitmem” gibi büyük laflar etmeyin(!)
KANYON, YENİ
BİR SAYFA AÇTI
İstanbul yeni bir alış veriş merkezi kazandı. Eczacıbaşıların KANYON’u Levent-Gültepe arasında) değişik mimarisi ve içeriğiyle yepyeni bir dönem başlattı. Bugüne kadarki merkezler eski modellerdi. Fazla bir mimari özellikleri yoktu. İstanbul’a yeni geldiklerinden dolayı hemen cazibe merkezi olmuşlardı. Ancak artık alışıldı. Şimdi ekstra birşeyler bekleniyor.
İşte o ekstra şeyleri KANYON veriyor. Son derece ilginç, modern bir dizayn, farklı bir konsept ile inşa edilmiş.
Tavsiye ederim. Mutlaka zaman aylırın ve gidip görün.
Bundan sonraki Alış Veriş Merkezleri daha zorlanacaklar. Zira müşteri çekebilmek için KANYON’u aşmaları gerekecek.
Bu yazılara cnnturk.com'dan da erişebilirsiniz.
|