Mehmet Ali Birand
 
GS MARKASI VE DENİZLİ’ NİN YÜKSELİŞİ
 
 

 

GS MARKASI VE

DENİZLİ’ NİN YÜKSELİŞİ

 

Markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu gösteren yeni bir örnekle karşı karşıyayız: Mustafa Denizli’ nin İran’a transferi...

                    

Hepimizi memnun eden bir gelişme oldu. Günlerden beri de basında konuşuluyor. Denizli’nin İran’a gidişi, Farsça öğrenmesi günlük yaşamımızın bir parçası oldu.

                    

Dışardan baktığımız zaman bunu parlak bir kişisel başarı  olarak niteleyebiliriz. Ancak sadece bu değil, Denizli’nin bu sıçrayışının altında bir de Marka yatmaktadır. Bu marka da Galatasaray’dır.

                    

Unutmayalım ki, eğer GS spektaküler bir şekilde UEFA kupasını kazanmamış olsaydı, dev takımları yenmemiş olsaydı, hemen ardından Hasan Şaş’lı, Hakan Şükür’lü  Türk Milli takımı Dünya Şampiyonasında 3üncü olmasaydı, kimseler GS markasının farkına varmazdı.

                    

GS bir marka oldu. Uluslararası piyasada kimin GS’lı, kimin FB’li olduğunu bilen yoktur. Üstelik umurlarında dahi değildir. Dünya bir tek şey bilir: Galatasaray.

                    

Uluslararası kamu oyu için, GS Türkiye’li bir markadır. Bu şemsiyenin altına giren herkesin yıldızı parlar.

                    

Fatih Terim de, FB’li Rüştü de, Mustafa Denizli de, Avrupada oynayan Türkler de bu markanın bir parçaları olarak görülür.

 

GS, YEREL BAŞARILARIN

YETMEDİĞİNİ GÖSTERDİ

 

Geçenlerde, GS’ın 100 üncü yıldönümü için hazırladığımız belgesel için Fatih Terim ile uzun bir söyleşi yaptık. Terim son derece doğru bir saptamada bulundu:

                    

“GS, Türkiye’de artık yerel başarıların o kadar da önemli olmadığını, asıl başarının yurt dışında kazanılanlar olduğunu gösterdi. GS çıtayı yükseltti.”

                    

Belki farkında değiliz, ancak gerçekten de Türk kamu oyunun çıtası GS ile yükseldi. Artık FB’ nin GS’ı veya GS’ın FB’yi yenmesi, lig şampiyonu olması o kadar da önemli değil. Artık önemli olan, Şampiyonlar Kupasını veya UEFA’yı almaktır.

 

Türkiye’nin GS gibi daha çok markalara ihtiyacı var.FB’nin, BJK’nın da aynı başarıyı göstermemeleri için hiçbir neden yok. Ankara biraz uzun görüşlü olsa, Avrupa şampiyonluklarda başarı gösteren takımlara büyük yardımlar yapar. Onları teşvik eder. Böylece Türkiye markası daha da yaygınlaşır. Mustafa Denizli’ler, Hakan veya Hasan’lar dünyanın dört bir köşesinde kapışılırlar.



Bu yazılara cnnturk.com'dan da erişebilirsiniz.
 
 
BU KATEGORİDEKİ EN ÇOK OKUNAN 25 YAZI
- BAŞKA BİR DÜNYAYA GİTTİM VE BAKIN NELER GÖRDÜM…
- Levent telgrafçıları başta, hepinize teşekkür ederim
- Dürrüşehvar Sultan’da öldü...
- 12 EYLÜL BELGESELİ BENDEN İZİNSİZ SATILIYOR
- TARKAN’A ÇÖZÜM BULSAK KÖTÜ MÜ OLURDU?
- POWER FM’İN GÜCÜ…
- Kuşadası toparlanıyor...
- BURSA CEZAEVİNDEN MESAJ VAR…
- Ülkenin gündemini en çok iki lider yönlendiriyor. Büyük oranda Başbakan Erdoğan...
- Bodrum belediyeleri: Altın yumurtlayan kazları kaçırmak üzeresiniz
- Lig şimdi yeniden başlıyor...
- Teşekkürler...
- EMİNİM, MÜFTÜ ŞAKA YAPMIŞTIR
- Artık kime inanacağımızı şaşırdık
- Beş gün başka bir dünya'da yaşadım…
- "... Sesimi duyan var mı?"
- Türk kaptanı, Kenyalı rehber kadar olamıyor…
- Ya program ya da koalisyon çökecek
- Kırmızı ışıkta durmayan
- Bilmem farkında mısınız...
- Bu kupa kime ne kadar kazandırdı…
- ALATON’UN KATKILARI
- GS ligden, kendi kararıyla çekilmeli
- Türkiye, Süper Lig mücadelesinde
- Dayatma olmadan hareket edemiyoruz