BU DAVAYA İNCE
AYAR GEREKİYOR...
?
Türkiye?yi karanlıklardan çıkaracak, cerahatleri temizleyecek diye ba?layan bir soru?turma ve davanın geldi?i? noktaya bakın... Hoyratlıklar, abartılı gözaltılar ve amacını a?an, show yönü yüksek bir rejim kavgasına dönü?en bir süreç...
?
?ok yazık oldu.
?
Yapılan hatalar sonunda, artık bu davaya gölge dü?mü?tür. E?er önümüzdeki günlerde, gereken ?ince ayar? yapılabilir ve abartılı hoyratlıklar yerine, gerçekten adil bir sürece sokulabilirse belki kurtarılabilir. Aksi halde, davanın bitiminde çıkacak kararlar, kimseye inandırıcı gelmez. Vicdanlar? rahat etmez.
?
E?er ortaya yeni, tutarlı bir veya birkaç iddianame çıkarılmaz, gözaltılar yeniden? bir? süzgeçten geçirilmezse, emin olun bu dava çok? uzun zürer. Bir süre sonra da, zaten unutulur. O zaman da, tüm çabalar bo?a gitmi? olur. Sa?lamların arasına sıkı?tırılan çürükler de bu karga?adan yararlanıp ?kurtuluyorlar.? Türkiye temizlenme fırsatını kaçırıyor.
?
E?er Ergenekon dosyası, muhalefetin ileri sürdü?ü gibi, laiklik yanlılarına gerçekten bir gözda?ı vermek, TSK?yı lekelemek ve kamuoyu gözünde yasadı?ı i?ler yapan bir kurum gibi göstermek için açıldıysa, amacına ula?amadı. Zira, kamuoyu bölündü ve herkes kendi siparine girdi. Cepheler, daha da sıkı?tırıldı.
?
Sonuçta, AKP iktidarının gerçekçi davraması ve tüm karga?ayı önleyecek bir formül bulup, bu dipsiz kuyudan kendini kurtarması gerekmektedir. Aksi halde, hem kendini, hem de ülkeyi istenmeyen bir gerilime sokmu? olur.
İNTERNETTE DOLA?AN YALANLAR
Bir süredir internet ortamında bir mail dola?ıyor... Ben de dostlarım beni arayıp uyarınca haberdar oldum...
Bu maili hazırlayanlar belli ki ?Ermenilerden özür dileme? kampanyasına katılanlara çok sinirlenmi?ler ve hiç ara?tırmadan bir ?karalama kampanyası? ba?latmı?lar...
Gerçekleri yansıtmayan bu mailde benim Ermenilerden özür dileme kampanyasına katıldı?ım varsayılmı? ve adımın kar?ısında Helsinki Yurtta?lar Derne?i aracılı?ıyla AB?den 107,414 Avro aldı?ım yazılmı?... İki bilgi de tamamen yalan...
Ermenilerden özür dileme kampanyasında imzam bulunmadı?ı gibi, ne Helsinki Yurtta?lar Derne?i?yle parasal bir ili?kim ne de AB?den? 1 Avro dahi almı?lı?ım vardır. Gerçekleri sizlerle payla?mak istedim. Zira yalanlamadı?ınız taktirde bu insanlar yalanları ?do?ruymu?? gibi gösteriyorlar.
?
?
NEREDE BİZİM G?CEK,
NEREDE ANDAMAN DENİZİ
?
Yılba?ı tatilinde, e?im? Cemre ile birlikte bu defa Tayland?ın güneyinde ?mavi yolculuk? yaptık. Bizim kıyılardaki mavi yolculuk tekneleri en fazla 20 ki?i alır. Bizim bindi?imiz Star Clipper ?150 ki?ilikti. Dünya?da e?i çok az (aynı tipten 3 gemi var) dev bir yelkenli. Yelkenlerini açtı?ı zaman tadına doyum olmuyor. Kabinler lüks, gemi içindeki servis be? yıldızlı oteli aratmıyor.
?
Yaz aylarında belki dikkatinizi çekmi?tir. Yunan adaları, Ku?adası ve Bodrum arasında dola?ır. Kı?ında Tayland kıyılarına çıkar. Kuzey ve Güney Tayland?a haftalık turlar yapar.
?
Cemre ile dalmaya merakımız oldu?u için, hemen hergün ba?ka bir adada daldık. İnanılmaz bir mercan yapısı var. Hele o rengarenk balıklar. Gözlerime inanamadım. Tek üzüntümüz köpek balı?ı ile kar?ıla?amamamız oldu. Geçen yıl Tahiti? deki dalı?ımız sırasında, korkudan titreyerek 3-4? metrelik köpek balıkları arasında dola?mamız aklıma geldi.
?
Tayland kıyıları bir tabiat harikası.
?
Hele Andaman ?denizindeki o adalar arasında dola?mak, o güzelli?i seyretmek insanı büyülüyor. Zaten bütün bölgeyi ?Milli Park? ilan etmi?ler. Kimse çivi çakamıyor. Daha da ilginci kim bölgeye girerse bir vergi veriyor. Turistik turlar olsun, günübirlikçi ye?il tekneler olsun, herkes tekne boyutuna ve ki?i sayısına göre para ödüyor.
?
Aklıma hemen Göcek geldi.
?
Bu kö?eyi izleyenler bilir. Gökçek körfezine giren her teknenin bir para ödemesi, sintinesini temizlemesi gerekti?ini yazar dururum.
?
?stelik, Göcek?in denizi Tayland kıyılarında yok. Andaman denizinde hiç yok. Kıyılar yemye?il ve deh?et güzel. O kadar insanın canı denize giremeye çekmiyor. Bulanık bir su var.
?
Tayland deniz turizminden muazzam gelir sa?lıyor. Bizler ise, o canım körfezlerimizi, o dünyada e?i az bulunur denizimizi harcıyoruz. Cahil belediye ba?kanlarının eline bırakıyoruz. ?irkin betonlarla dolduruyoruz.
?
Andaman denizine dalarken, etrafı? seyrederken hep Göcek?i dü?ündüm. ?zal?ı, Can Pulak?ı ?andım ve ?imdiki yöneticilere kızgınlı?ım daha da arttı.
?
??????????????????????????????????????????????
?ok tekneye bindim, ancak Star Clipper kadar rahat ve e?lencelisine rastlamadım. En büyük özelli?i, yelkenlerini süs olarak kullanmaması yeterli rüzgarı buldu?u anda, hemen yelken basıyor ve motoru kapatıyor. 100 metre boyundaki teknenin o derin sessizlik içinde süzülmesi insana büyük keyif veriyor. Hemen hergün bir adaya u?ruyorsunuz. Sabah kıyıya çıkılıyor, denize giriliyor. Ak?am 18:00 civarında yeniden yola koyuluyor. Bu arada isteyen dalmaya isteyen kanolarla dola?maya gidiyor.
?
İstanbul?dan Bangkok?a THY ile uçtuk. 8,5 saat sürüyor. ??lene do?ru (arada 5 saat fark var)
Bangkok?a iniyorsunuz ve bir iki saat sonraki Phuket uça?ına alıyorsunuz. 1,5 saat sonra Phuket?desiniz. Star Clipper sizi orada bekliyor. Phuket kıyısı boyunca dizilen adalar arasına girip, dünyü ile ilginizi kesiyorsunuz. Ne telefon ne mesaj...
PHUKET, KENDİNE
GELMİ?, ANCAK...
?
TV?lerde Phuket?in tsunami sırasında nasıl tahrip oldu?unu seyretmi?tik. Aradan geçen 5 yılda ?ehir büyük bir hızla toparlanmı?. Felaketin izi kalmamı?, ancak eski havası da yok. Belki benim gidi?imin üzerinden 10 yıl geçti?i için olacak, üst üste binmi? çar?ılar, ardı ardına sıralanmı?? ve birbirinden kalitesiz bar ve restoranlarla, Phuket eski tılsımını kaybetmi?. Yine de turistlerin en gözde tatil yöresi. Gelen turistin kalitesi de giderek dü?üyor.
?
?
Khai Hok adasına yana?ırken, 6.5 metrelik küçük bir yelkenlinin yakınından geçtik. İkinci kaptan bana döndü ve ?Bak, Türk bayra?ı? deyince ?a?ırdım.? Gerçekçen dev bir Türk bayraklı? yelken vardı kar?ımda. Demir attıktan bonra? bir zodiac?a atlayıp yelkenliye gittim. Adı; Kayıtsız ide. İçinden yakı?ıklı bir genç çıktı. Ben, dünyanın öbür ucunda bir Türk? bayra?ını? görünce nasıl ?a?ırdımsa, o da beni görünce az daha denize dü?üyordu.
?
?zkan Gülkaynak?ı tanıdım. Küçücük teknesiyle dünya turuna çıkan İzmirli genç (42 ya?ında) 2 yıldır yollarda.
?
Temmuz 2006?da Türkiye?den ba?ladı?ı turunda ilk dura?ı Yunanistan olmu?. Akdeniz, Atlantik Okyanusu, Panama Kanalı, Pasifik Okyanusu ve? Avustralya rotasını izleyip Tayland?a kadar gelmi?.. ?imdi de Hint Okyanusu ve Kızıldeniz?i geçip yeniden Türkiye?ye ula?mayı hedefliyor..
?
?zkan tam bir maceraya çıkmı?. Teknede modern teknoloji donanım dahi yok. Tek ba?ına dola?ıyor.
?
Tabii bu maceralı ve zahmetli yolculu?un bir amacı var.. ?zkan Gülkaynak hem bir deniz tutkunu hem de sıkı bir çevreci.. Yolculuk sırasında edindi?i tecrübenin, denizcilik tarihi kayıtlarında önemli bir yer tutaca?ı da kesin.. Kullandı?ı tekne ve denizcilik yöntemleriyle böylesine uzun bir yolculu?u sa? salim tamamlamak az ?ey de?il.. Yıllar süren bu maceranın ayrıntılarını merak edenler için www.kayitsiz.com sitesinde haber ve foto?raflar var.
?
?
?
Bu yazılara cnnturk.com'dan da eri?ebilirsiniz.
|