BU E?İTİM SİSTEMİYLE
Hİ?BİR YERE VARAMAYIZ
?
Bo? yere kendi kendimize gaz vermeyelim.
?
Türkiye bölge?nin lider ülkesi filan de?ildir.
?
Belki 70 milyonluk nüfusu, 776 bin km2 yüzölçümü, az sayıda bilgisayarı, henüz bilim ça?ına girememi? e?itim ordusuyla Türkiyemiz ?mutlaka dikkate alınması gereken bir ülke? sayılabilir, ancak Uluslararası? de?erlere göre, bölge?nin lideri olarak pek algılanmaz
?
Bunun ba?lıca nedeni de, toplumumuzun önünü kapayan unsurların temelindeki e?itim sistemimizdir.
?
2000?li yılların ko?ullarına yanıt verecek gençler yeti?tirmiyoruz. Abbas Güçlü?nün ?niversitelerden yaptı?ı programları izlemek, gençlerimizin ne kadar düzeysel kaldıklarını görmeye yetiyor.
?
Genç insanlarımıza ça?ın de?er ve kavramlarını ö?retemiyoruz. Uluslararası dü?ünmeye zorlamak yerine, gençlerimizi, içine kapalı, kavruk, Türkün Türk?ten ba?ka dostu olmadı?ına inanın, yabancıdan korkan, ulusalcı de?erlerle yeti?tiriyoruz. Daha da kötüsü, ne do?ru dürüst bilgisayar teknolojisi, ne de ça?ın gerektirdi?i e?itimi veriyoruz...
?
Gençlerimiz, Lise ve ?niversitelerde bu fikirlerle ve böylesine dü?ük bir e?itim düzeyi ile büyüyorlar.
?
Sonra gazeteci, yargıç, savcı, politikacı? ve bürokrat oluyorlar. Bu fikirlerle siyasete atılıp yasa hazırlıyor, devlet kurumlarının ba?ına geçiyor, bürokrasinin tepelerine çıkıyor veya medya?yı yönetiyorlar.
?
?o?unlu?u, böyle bir düzeyde e?itim almı? ve bu kafa yapısıyla yeti?mi? bir toplum, Türkiye?nin? önünü açamaz. Yani, özelle?tirmeyi geni?letemez, yabancı yatırımın önünü açamaz, bilim ve teknolojiyi benimseyemez.
?
?zetle, Türkiye bu ?ekilde? bölgenin lideri olamaz.
?
Bu yazılara cnnturk.com'dan da eri?ebilirsiniz.
|